Un rapidist la Turul Franței

Secția de ciclism a CS Rapid București a fost înființată în anul 1926, crescând vertiginos în valoare. Formația giuleșteană de ciclism era considerată, în anul 1929, a treia ca valoare în țară.

Anul 1932 poate fi considerat cel mai prolific în istoria secției de ciclism. Rutierii de la CFR București au câștigat Cupa Federației (București – Ploiești și retur), toate trofeele la diverse curse, dar și titlul național de fond prin Traian Ignat, cursa desfășurându-se pe traseul București-Predeal.

Turul României a fost o altă competiție la care cicliștii feroviari s-au remarcat deseori, iar cireașa de pe tort a fost participarea unicat a ciclismului românesc la Turul Franței, ediția 1936.

Gheorghe Hapciuc (al treilea din stânga) a făcut parte din echipa României admisă la Turul Franței. Participarea la Marea Buclă are și ea povestea ei. Alături de rapidist, au mai fost în cvartet Constantin Tudose, Nicolae Țapu și Virgil Mormocea. Prima etapă a competiției s-a desfășurat pe distanța a 258 de kilometri, între Paris și Lille. Rutierii români au venit grupați, cu o oră în urma câștigătorului de rundă, ei neavând antrenor sau asistență tehnică pe traseu.

Etapa a doua din Turul Franței, Lille – Charleville (192 de kilometri) a avut cam aceleași rezultate, întârzierile sportivilor noștri fiind destul de mari. După etapa a treia, Charleville – Metz (161 kilometri), toți au fost descalificați pentru că nu putea ține pasul cu plutonul.

Gheorghe Hapciuc s-a remarcat și prin câștigarea cursei de viteză de pe fostul ONEF. Secția de ciclism a CS Rapid București s-a desființat în anul 1954. Unul dintre cei mai titrați cicliști și antrenori care au activat la Rapid a fost Gheorghe (Dede) Negoescu, tatăl lui Gheorghe și Florian, care în 1968 au fost campioni mondiali universitari la proba de tandem.